Διπλασιάστηκαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη

0
11

Η ηλεκτρική επίθεση ξεκίνησε και τίποτα δεν φαίνεται να την ανακόπτει. Σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2019, το αντίστοιχο διάστημα του 2020 τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν ήταν κατά 100,7% περισσότερα στην Ε.Ε. των 27 κρατών, φτάνοντας σε ποσοστό επί του συνόλου το 6,8% από 2,5 πέρυσι. Τα απόλυτα νούμερα είναι ακόμα αρκετά μικρά σε σχέση με το σύνολο, αρχίζουν όμως να διαμορφώνουν μια κρίσιμη μάζα πωλήσεων. Πιο συγκεκριμένα, 167.132 επαναφορτιζόμενα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα ταξινομήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2020 και φυσικά θα ήταν πολλά περισσότερα αν δεν προέκυπτε η πανδημία. Αντίστοιχα εξαιρετική πορεία είχαν και τα υβριδικά αυτοκίνητα, με αύξηση το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους κατά 45,1%

Τα κέρδη των αυτοκινήτων με κινητήρες μηδενικών ή πολύ χαμηλών ρύπων προήλθαν από τις μεγάλες απώλειες που σημείωσαν αυτά με συμβατικούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, κατά 32,2 και 32,6% αντίστοιχα.

Και στην κορφή η Tesla

Τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά επαναφορτιζόμενων ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων πραγματοποίησε η Tesla, με το Model 3 μάλιστα να ανεβαίνει στη δεύτερη θέση του πίνακα πωλήσεων ανά μοντέλο για το μήνα Μάρτιο, κάτω από εμβληματικό VW Golf και πάνω από το τρίτο Ford Focus.

Είναι η πρώτη φορά που ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο διακρίνεται με τόσο μεγάλο όγκο πωλήσεων σε επίπεδο μήνα στην Ευρώπη. Μάλιστα το Νοέμβριο του 2019 το Tesla 3 είχε και πάλι δημιουργήσει την έκπληξη στην ευρωπαϊκή αγορά, καθώς είχε βρεθεί στην τρίτη θέση των πωλήσεων με βάση τα μοντέλα της ευρωπαϊκής αγοράς.

Αντίστοιχη εικόνα και στην Ελλάδα
Στη χώρα μας, όπου η αγορά αυτοκινήτων κατακρημνίστηκε κατά 80% τον Απρίλιο και κατά 60,7% το Μάρτιο, η ευρωπαϊκή τάση της μεγάλης αύξησης μεριδίου των ηλεκτρικών αυτοκινήτων διατηρήθηκε. Πιο συγκεκριμένα, το πρώτο τετράμηνο του 2020 τη ηλεκτρικά επαναφορτιζόμενα αυτοκίνητα τριπλασίασαν το ποσοστό τους από 0,3 σε 0,9%, ενώ το μήνα Απρίλιο το ποσοστό τους έφτασε στο εντυπωσιακό 2,6% από 0,3 τον ίδιο μήνα πέρυσι, όπως φαίνεται και στον πίνακα που ακολουθεί.

Ήδη στην ελληνική αγορά περιμένουμε αρκετά νέα μοντέλα ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων με λογικό κόστος πέριξ των 30.000, όπως επίσης και τα μέτρα της κυβέρνησης για την επιδότηση της αγοράς αυτοκινήτων μηδενικών και πολύ χαμηλών ρύπων, τα οποία φημολογείται ότι θα ανακοινωθούν εντός του καλοκαιριού.

ΑΠΑΝΤΗΣΕ

Παρακαλούμε καταχώρησε
Παρακαλούμε καταχώρησε το όνομα σου