Πάνω από 615 εκατ. ευρώ έβαλαν στα ταμεία τους τα σούπερ μάρκετ μέσα σε μόλις τέσσερις εβδομάδες, τον πρώτο μήνα δηλαδή της ζωής με τον κορωνοϊό στην Ελλάδα, καθώς η πανδημία και κυρίως ο φόβος για την επόμενη ημέρα οδήγησαν μαζικά τους καταναλωτές στην αγορά μεγάλων ποσοτήτων προϊόντων, κυρίως απολυμαντικών-αντισηπτικών ειδών και τροφίμων μακράς διαρκείας. Η τάση αυτή, πάντως, δεν αναμένεται να συνεχιστεί, τουλάχιστον όχι με την ίδια ένταση, λόγω της υπεραποθεματοποίησης των προηγούμενων ημερών, των περιορισμών στις μετακινήσεις, αλλά και λόγω της αμυντικής καταναλωτικής συμπεριφοράς που αναμένεται να αναπτύξουν το επόμενο διάστημα οι περισσότεροι καταναλωτές, αποτέλεσμα της εργασιακής ανασφάλειας που εμφανίζεται εκ νέου στον ορίζοντα.
Σύμφωνα, λοιπόν, με τα νέα, επικαιροποιημένα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η εταιρεία ερευνών αγοράς IRI στο διάστημα 24 Φεβρουαρίου 2020 έως 22 Μαρτίου 2020, δηλαδή τις πρώτες τέσσερις εβδομάδες ύπαρξης του κορωνοϊού στην Ελλάδα, ο τζίρος των σούπερ μάρκετ με βάση τις πωλήσεις σε 340 βασικές κατηγορίες προϊόντων διαμορφώθηκε σε 615,01 εκατ. ευρώ έναντι 455,25 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, καταγράφοντας αύξηση 35,1%. Από τις αρχές του έτους έως τις 22 Μαρτίου η αύξηση του τζίρου στα σούπερ μάρκετ είναι της τάξεως του 13,1%, αύξηση βεβαίως που οφείλεται κατά κύριο λόγο στα όσα συμβαίνουν από τα τέλη Φεβρουαρίου και έπειτα στη χώρα. Το διάστημα 16/3-22/3 οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 32,6% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, με τον τζίρο από 340 βασικές κατηγορίες προϊόντων να διαμορφώνεται σε 150,32 εκατ. ευρώ έναντι 113,34 εκατ. ευρώ πέρυσι.