Στις Ηνωμένες Πολιτείες, πολλά πράγματα, όπως ο αθλητισμός, η μουσική, ο κινηματογράφος και η πολιτική, καταλήγουν να είναι μέρος της ψυχαγωγίας, ενώ η μόδα είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με κάθε πτυχή αυτής της κουλτούρας. Η πολιτική είναι ένα είδος οπτικού θεάματος, στο πλαίσιο του οποίου οι ενδυματολογικές επιλογές των πολιτικών χρησιμοποιούνται για να επικοινωνήσουν μηνύματα στους ψηφοφόρους. Ο Πρόεδρος Biden είναι γνωστός για τα χαρακτηριστικά Ray-Ban aviator γυαλιά του, ο Barack Obama το 2014 είχε προκαλέσει συζητήσεις επιλέγοντας το διάσημο tan κοστούμι του, ενώ η Hillary Clinton έκανε το παντελόνι σύμβολο της προεδρικής της εκστρατείας το 2016.
Ως έγχρωμη γυναίκα με καταγωγή από τη Νότια Ασία, οι επιλογές της Kamala Harris υπόκεινται σε πολύ πιο έντονο έλεγχο και κατ’ επέκταση σχολιασμό σε σύγκριση με οποιονδήποτε λευκό άντρα αντίπαλο της. Η γραμμή για να πυροδοτηθούν πολλαπλές συζητήσεις και σφοδρή κριτική είναι ιδιαίτερα λεπτή. Ωστόσο, το γεγονός ότι δεν υπάρχει προηγούμενο πρότυπο στις Ηνωμένες Πολιτείες για το πως μοιάζει μια γυναίκα Πρόεδρος της δίνει μια πλεονεκτική ευκαιρία.
Ακόμη κι αν δεν υπάρχει κάποιος συνειδητός στόχος-μήνυμα πίσω από μια εμφάνιση, τα μέσα ενημέρωσης ανέκαθεν επικεντρώνονται στην ενδυμασία των πολιτικών προσώπων. Το τι φοράει η Kamala Harris είναι σημαντικό, όχι αναφορικά με το εάν ακολουθεί τις τελευταίες τάσεις της μόδας, αλλά επειδή δείχνει πως επιλέγει να παρουσιαστεί στον κόσμο, κάτι που αντανακλά και την εικόνα της χώρας.
Αποδεχόμενη την υποψηφιότητα της στο Εθνικό Συνέδριο των Δημοκρατικών, η Harris επέλεξε ένα two-piece σύνολο της Chemena Kamali για τον οίκο Chloé. Άνθρωποι της μόδας έσπευσαν να αποδώσουν σημασία στον οίκο Chloé ως μια ιστορικά γυναικεία εταιρεία, η οποία αυτή τη στιγμή αναβιώνει. Την ίδια στιγμή μερικοί άλλοι γνώστες της βιομηχανίας αμφισβήτησαν την επιλογή ενός γαλλικού label για μια τόσο σημαντική αμερικάνικη πολιτική στιγμή.
Το 2021 η Harris φορούσε ρούχα μαύρων Αμερικανών σχεδιαστών, όπως οι Pyer Moss, ο Christopher John Rogers και ο Sergio Hudson. Στην ομιλία της για την νίκη μετά τις εκλογές του 2020, επέλεξε ένα λευκό κουστούμι Carolina Herrera, το οποίο συνδέθηκε, κατά πολλούς, με τις Σουφραζέτες. Στην αρχή της θητείας της ως αντιπρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών, οι ενδυματολογικές της επιλογές κυμάνθηκαν ανάμεσα σε μάρκες, όπως οι Altuzarra, ο Prabal Gurung και ο Michael Kors, όλοι σχεδιαστές με έδρα τις ΗΠΑ. Οι εμφανίσεις αυτές χαρακτηρίστηκαν, δικαίως, ως ‘’έξυπνες’’, καθώς ισορροπούσαν ανάμεσα στην μόδα και την διπλωματία, κερδίζοντας τον Τύπο. Το μοναδικό κομμάτι που έχει τραβήξει την μεγαλύτερη προσοχή και κριτική είναι ένα κολιέ Tiffany που η Harris φοράει κατά την διάρκεια της εκστρατείας, αξίας 62.000 δολαρίων.
Η Kamala Harris έχει αποδείξει ότι μπορεί να χρησιμοποιήσει έξυπνα την μόδα όταν το επιθυμεί, ενώ παράλληλα προσπαθεί να μην βρεθεί η γκαρνταρόμπα της στο επίκεντρο της πολιτικής της εκστρατείας. Το θέμα δεν είναι να προσδιορίσουμε ποιος σχεδιάζει κάθε κουστούμι που φοράει ή να χαρακτηρίσουμε μια εμφάνιση εκλεπτυσμένη. Το ζητούμενο είναι να μην γίνει το στυλ και η εικόνα της το επίκεντρο της συζήτησης, γεγονός που το πετυχαίνει στην πλειοψηφία των περιπτώσεων.
Πηγή:
https://vogue.gr/fashion/prepei-na-ascholoymaste-ontos-me-to-styl-tis-kamala-harris/