Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βάζει στο στόχαστρο του τα συνεργία που αναλαμβάνουν να παραποιήσουν τα χαρακτηριστικά οχημάτων και δίκυκλων. Μάλιστα, τα στελέχη του υπουργείου έχουν ήδη έτοιμη μια διάταξη που προβλέπει αυστηρές ποινές και πρόστιμα για τους παραβάτες. Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο υφυπουργός Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης στη Βουλή, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού της ΝΔ κας Φωτεινής Πιπιλή, σχετικά με τους χώρους στάθμευσης των δικύκλων επισήμανε ότι ήδη το Υπουργείο επεξεργάζεται σχετική διάταξη που προβλέπει πρόστιμα στα συνεργεία που συνεργούν στην αλλοίωση των χαρακτηριστικών των οχημάτων είτε αυτή η αλλοίωση αφορά στον θόρυβο, στην αφαίρεση του φίλτρου DPF που κατακρατεί τα επικίνδυνα σωματίδια των οχημάτων ή στην παράνομη επέμβαση στον οδομετρητή των χιλιομέτρων.
Ο Μανώλης Κεφαλογιάννης ξεκαθάρισε ότι: «Τα παραπάνω αποτελούν επεμβάσεις που αλλοιώνουν κρίσιμα χαρακτηριστικά των οχημάτων με σοβαρές επιπτώσεις στην οδική ασφάλεια, στο κοινωνικό σύνολο και στο περιβάλλον και αυτό δεν είμαστε διατεθειμένοι να το επιτρέψουμε». Στο στόχαστρο του Υπουργείου εισέρχονται όλα εκείνα τα συνεργεία που «υπόσχονται» διπλασιασμό της ιπποδύναμης και πολύ υψηλές επιδόσεις καθώς τα χαρακτηριστικά των οχημάτων που τροποποιούν αλλάζουν ριζικά με αποτέλεσμα τα στοιχεία που αναγράφουν οι Άδειες Κυκλοφορίας τους να μην είναι αντίστοιχες με τα δεδομένα που προκύπτουν μετά τις μετατροπές.
Οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που θα πιαστούν από τα κλιμάκια ελέγχου ή από τα ΚΤΕΟ ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει ποια θα είναι η ποινή που θα τους επιβληθεί καθώς θα θεωρούνται «συνένοχοι» στην παραποίηση των στοιχείων των οχημάτων αφού τα οχήματα «μετατράπηκαν» με την δική τους θέληση.
Παράλληλα, ο υφυπουργός γνωστοποίησε ότι σκοπεύουν να εξοπλίσουν τα λιγοστά οχήματα ελέγχου που διαθέτει το υπουργείο Μεταφορών με ειδικά μηχανήματα μέτρησης θορύβου, τα λεγόμενα «ντεσιμπελόμετρα». «Μόλις γίνει αυτό, θα συντρέχουν οι προϋποθέσεις ώστε να εκκινήσουν πάλι τα μεικτά κλιμάκια ελέγχου, με τη συνδρομή της Τροχαίας και των αρμόδιων υπηρεσιών των Περιφερειών.» ανέφερε ο κ. Κεφαλογιάννης.
Σχετικά με το θέμα χωροθέτησης της στάθμευσης δικύκλων που αφορούσε και στην ερώτηση της κ. Πιπιλή ο Υφυπουργός ανέφερε ότι: «Γνωρίζω πόσο σας απασχολεί το ζήτημα της άναρχης στάθμευσης των δικύκλων στην Αθήνα. Σήμερα είμαστε σε ένα πολύ καλό σημείο. Έχω στα χέρια μου το σχέδιο της υπουργικής απόφασης που συνέταξαν οι υπηρεσίες του υπουργείου μας και θα το στείλουμε στο συναρμόδιο υπουργείο Περιβάλλοντος.Εκτιμάται ότι η απόφαση θα ολοκληρωθεί εντός του επόμενου διμήνου.
Θα ήθελα να υπενθυμίσω ότι εδώ και 16 χρόνια και συγκεκριμένα με το άρθρο 23, παράγραφος 3 του ν. 3185/2003 (Α΄ 229) προβλέπεται η έκδοση Κ.Υ.Α. των Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών και Περιβάλλοντος για τον καθορισμό των αρμοδίων οργάνων, των όρων και προϋποθέσεων ίδρυσης και λειτουργίας των σταθμών μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων. Σε αυτήν απόφαση καθορίζονται όλες οι λεπτομέρειες για τη νόμιμη λειτουργία χώρων στάθμευσης δικύκλων. Αρμόδιες Υπηρεσίες για τον έλεγχο των απαιτούμενων δικαιολογητικών και την έκδοση της Βεβαίωσης Νόμιμης Λειτουργίας θα είναι οι Διευθύνσεις Μεταφορών των κατά τόπους Περιφερειών.
Θυμίζω ότι τα θέματα που αφορούν στη στάση και στάθμευση οχημάτων ρυθμίζονται από τις διατάξεις του άρθρου 34 του ΚΟΚ. Κυρία συνάδελφε, τα κυριότερα σημεία- οφέλη της Απόφασης που προωθεί το υπουργείο Μεταφορών είναι – επιγραμματικά – τα εξής:
Καθορίζονται όλες οι λεπτομέρειες για τη νόμιμη λειτουργία χώρων στάθμευσης δικύκλων δίνοντας λύση σε ένα χρονίζον πρόβλημα που επιβαρύνει σημαντικά την καθημερινότητα χιλιάδων συμπολιτών μας. Παράλληλα ανοίγει ένα ακόμα επιχειρηματικό πεδίο για επενδύσεις.
Ωφελούμενοι από την απόφαση είναι καταρχήν οι ίδιοι οι οδηγοί δικύκλων. Πολλές φορές υποχρεούντο να σταθμεύουν σε θέσεις ακατάλληλες και με ανορθόδοξο τρόπο, διακινδυνεύοντας τη σωματική τους ακεραιότητα, την απώλεια της περιουσίας τους, αλλά και την επιβολή προστίμου λόγω παράνομης στάθμευσης.
Η απόφαση για τη στάθμευση των μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον εκσυγχρονισμό των καθημερινών μετακινήσεων και του βιοτικού επίπεδου του Έλληνα πολίτη.»
Σχετικά με το θέμα της παραβατικότητας ο κ. Κεφαλογιάννης ξεκαθάρισε ότι ο έλεγχος θα πρέπει να είναι συνεχής και αυστηρός σε τέτοιο βαθμό που να διαμορφώσει νέα πρότυπα οδηγικής συμπεριφοράς. Για το θέμα του θορύβου που προκαλούν τα δίκυκλα ο Υφυπουργός επισήμανε ότι εξετάζεται το ενδεχόμενο να επανέλθει η κάρτα θορύβου στα δίκυκλα, που συνεπάγεται υποχρέωση ελέγχου του θορύβου, όπως συμβαίνει με τον έλεγχο καυσαερίων. «Η ένταση του θορύβου μπορεί να μετριέται στα ΚΤΕΟ είτε στα συνεργεία, με βάση τις τεχνικές προδιαγραφές του οχήματος» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κεφαλογιάννης.