Βαθιά θλίψη στην οικογένεια, τους συναδέλφους και όσους είχαν μεγαλώσει με τις ταινίες του παλιού ελληνικού κινηματογράφου σκόρπισε ο θάνατος της πολυτάλαντης τραγουδίστριας, ηθοποιού και χορεύτριας Έρρικας Μπρόγιερ σε ηλικία 77 ετών μετά από σύντομη μάχη με τον καρκίνο, όπως γράψαμε λίγες ώρες νωρίτερα:  Στην εντατική η Έρρικα Μπρόγιερ σε κρίσιμη κατάσταση!

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1942 από Έλληνα πατέρα και μητέρα με καταγωγή από την Αυστρία. Παιδί του ηθοποιού Τέλη Ανθίδη (Αριστοτέλης Μαστραπάς), τόσο η ίδια όσο και η αδελφή της Μαργαρίτα, κράτησαν το επίθετο της μητέρας τους για την καριέρα τους.

Η Έρρικα Μπρόγιερ μεσουράνησε στο χώρο του ελληνικού κινηματογράφου, ως ντουέτο με την αδελφή της, αλλά και αργότερα μόνη της.

Το 1961, οι δύο αδελφές έκαναν το ντεμπούτο τους ως δίδυμο στο τραγούδι και το χορό ενώ μόλις ένα χρόνο αργότερα έκαναν την εμφάνισή τους στην ταινία «Όταν λείπει η γάτα» του Αλέκου Σακελλάριου.

Τραγουδούσε, χόρευε και έπαιζε σε πολλές ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου. Μεταξύ των έργων στα οποία έχει συμμετάσχει είναι τα: «Τα 201 καναρίνια» (1964), «Ο ανήφορος» (1964), «Ο ανεμοστρόβιλος» (1964), «Η Παριζιάνα» (1969), «Πίσω μου σ’ έχω σατανά» (1971), «Αγάπησα μια πολυθρόνα» (1971), «17 σφαίρες για έναν άγγελο, η αληθινή ιστορία της Ηρώς Κωνσταντοπούλου» (1981), «Οι απέναντι» (1981).

«Άγγελέ μου, άγγελέ μου/ Άγγελε του παραδείσου/ Τι δε θα ‘δινα καλέ μου/ Για να χόρευα μαζί σου». Συνήθως τις θυμόμαστε έτσι διπλές. Να χορεύουν και να τραγουδούν στις ελληνικές ταινίες, επί τω προκειμένω, Πλέσσα με στίχους Δημόπουλου στην ταινία “Δεσποινίς Διευθυντής”. Στη συνείδησή μας ήταν για πάντα νέες κι αθάνατες. Στους συνειρμούς, η ψηλή είναι η Έρρικα, η πρώτη γυναίκα του Βουτσά. Πάντοτε δίπλα στη Μαργαρίτα.

Στην ταινία «Τα 201 καναρίνια» γνωρίστηκε με τον ηθοποιό Κώστα Βουτσά. Έπειτα από δύο χρόνια παντρεύτηκαν και απέκτησαν την κόρη τους, Σάντρα. Ωστόσο, ο γάμος τους δεν κράτησε πολύ. Μερικά χρόνια αργότερα χώρισαν και από τότε διατηρούσαν άριστες σχέσεις.

Σε πρόσφατη συνέντευξή της είχε δηλώσει για τον πρώην άνδρα της: «Τον λατρεύω τον Κώστα, τον αγαπάω, πιο πολύ τώρα από τότε. Δεν θέλω να ακούσω κάτι για τον Κώστα, προτιμώ να πουν για μένα. Είχα στεναχωρηθεί όταν χωρίσαμε. Και η Σάντρα δεν το κατάλαβε καθόλου. Περάσαμε και εκείνος και εγώ δύσκολα, αλλά το βρήκαμε».

Αργότερα ξαναπαντρεύτηκε με τον Γιάννη Μαρινάκη. Καθώς ο δεύτερος σύζυγός της δεν ανήκε στο χώρο του θεάματος, ο γάμος τους έγινε σε πολύ στενό κύκλο: «Ήταν ένας άνθρωπος που δούλευε σε υπουργείο και δεν σκεφτήκαμε να το δημοσιοποιήσουμε. Πήγαμε με δύο μάρτυρες φίλους μας και κανέναν καλεσμένο. Ούτε η μητέρα μου, ούτε η Σάντρα ήταν, ούτε η αδελφή μου. Πήγαμε στο δημαρχείο, αλλά κάποια στιγμή θέλαμε με τον Γιάννη Μαρινάκη να κάνουμε και έναν θρησκευτικό ή και ένα μεγάλο τραπέζι, αλλά δεν έγινε, γιατί έφυγε από τη ζωή.Ήταν κάτι που μου στοίχισε πολύ. Ήταν ξαφνικό και έπαθα σοκ, απέκτησα φοβίες που δεν τις είχα πριν φύγει ο Γιάννης. Δεν μπορούσα να οδηγήσω, πάθαινα κρίσεις πανικού. Ήταν ένας έρωτας που ήθελα να τον ζήσω μακριά από τη δημοσιότητα. Ήθελα να τον κρατήσω για μένα».

Επιστροφή στο σανίδι μετά από είκοσι χρόνια

Η πολυτάλαντη Έρρικα Μπρόγιερ που απείχε για δύο περίπου δεκαετίες από την σκηνή, επέστρεψε σε αυτή και συγκεκριμένα στην «Παριζιάνα» που ανέβηκε στο θέατρο Broadway βασισμένη στη θρυλική ταινία των Δαλιανίδη-Πλέσσα. Πριν από 50 χρόνια είχε ξεχωρίσει στην κινηματογραφική εκδοχή της.

Στην ταινία του ’69 εντυπωσίαζε στο ρόλο της Ελένης Καραμπουμπούνα-αδελφή της βασικής ηρωίδας της Πελαγίας που ερμήνευε με οίστρο η σπουδαία Ρένα Βλαχοπούλου.

Η Έρρικα Μπρόγιερ εμφανίστηκε στην εκπομπή της Ελένης Μενεγάκη πριν από μόλις 40 μέρες.  Αυτή ήταν η τελευταία της τηλεοπτική εμφάνιση.

Στο κλείσιμο της περασμένης χρονιάς, συγκεκριμένα στις 27 Νοεμβρίου, βρέθηκε καλεσμένη της Ελένης Μενεγάκη στον Alpha και είχε εντυπωσιάσει τόσο την παρουσιάστρια όσο και τους τηλεθεατές με την γοητεία και το λαμπερό της χαμόγελο. Σε αυτή τη σπάνια τηλεοπτική της εμφάνιση, ύστερα από αρκετά χρόνια, η Έρρικα Μπρόγιερ γνωστή είχε μιλήσει για όλα. Ακόμα και την προσωπική της ανασφάλεια όταν έβλεπε τον εαυτό της στη μεγάλη οθόνη!