Οι οκτώ στους δέκα καταναλωτές, θεωρούν ότι η οικονομική κρίση, λόγω της πανδημίας, θα κρατήσει και το 2022 – ενώ ο ένας στους πέντε θα συνεχίσει να φοράει μάσκα για κάποιο διάστημα και μετά το τέλος της πανδημίας.
Μάλιστα, ο φόβος και τα προβλήματα που δημιούργησε η πανδημία, κάνει το 50% των Ελλήνων να μην κάνουν διακοπές φέτος το καλοκαίρι, καθώς ο ένας στους δύο δηλώνει ότι επηρεάζεται από τα επίπεδα εμβολιασμού στη χώρα.
Αυτά προκύπτουν από την 4η μελέτη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος, για την καταγραφή των καταναλωτικών τάσεων στο λιανεμπόριο, μέσω της εξαμηνιαίας έρευνας καταναλωτικού κλίματος λιανεμπορίου που πραγματοποιείται με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Σύμφωνα με την έρευνα, καταγράφεται ανησυχία του κοινού σε σχέση με την επίδραση της πανδημίας στην οικονομία, με το 83% του κοινού να θεωρεί ότι η οικονομική κρίση, λόγω της πανδημίας, θα συνεχιστεί και το 2022, ενώ το 14% θεωρεί ότι θα κρατήσει ως το τέλος του 2021 και το 3% ότι έχει ήδη τελειώσει. Ωστόσο, παρά την ανησυχία για τις οικονομικές εξελίξεις, η εικόνα σε σχέση με την επίδραση της πανδημίας στην αγοραστική συμπεριφορά είναι διαφορετική. Αξιοσημείωτο είναι ότι το κοινό, είτε έχει σταματήσει, είτε αναμένεται να σταματήσει άμεσα τις περισσότερες από τις συνήθειες που υιοθέτησε τον τελευταίο χρόνο μόλις επιλυθεί το υγειονομικό πρόβλημα. Οι περισσότεροι καταναλωτές έχουν σταδιακά μειώσει την απολύμανση, ενώ δεν έχουν σταματήσει τη χρήση μάσκας, η οποία όμως αναμένεται να σταματήσει άμεσα μόλις βελτιωθεί η κατάσταση. Πάντως το 21% των καταναλωτών δηλώνουν ότι θα συνεχίσουν να φορούν μάσκα σε κάποιες δραστηριότητες, ακόμα και μετά το τέλος της πανδημίας.