Μετά τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, σε ιδιώτες οδηγείται το λιμάνι της Καβάλας, το οποίο είναι το πρώτο από τα περιφερειακά λιμάνια που ιδιωτικοποιείται.

Το θέμα παρουσιάζει η ιστοσελίδα Evros24.gr ως εξής:

Πιο συγκεκριμένα, για 40 χρόνια παραχωρείται το εμπορικό λιμάνι Φίλιππος Β’, το οποίο βρίσκεται έξω από τη πόλη.

Στον συγκεκριμένο διαγωνισμό κατατέθηκε 1 μόνο δεσμευτική προσφορά από το κοινοπρακτικό σχήμα BLACK SUMMIT – EFA GROUP – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Όπως ανέφεραν στο metaforespress.gr ναυτιλιακοί αναλυτές, «το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας έχει περιορισμένες δυνατότητες, οπότε η κατάθεση μίας δεσμευτικής προσφοράς δεν εκπλήσσει».

Πλέον, το ενδιαφέρον μετατοπίζεται στους διαγωνισμούς για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Ηγουμενίτσας.

Ο ΟΛΘ που βρίσκεται σε διαγωνιστική διαδικασία επέκτασης του προβλήτα 6 του λιμανιού προκειμένου, να μπορεί να μπει στον ανταγωνισμό των μεγάλων containerships, έχει στρέψει το βλέμμα του και στα τρία λιμάνια, για τα οποία έχει προκηρύξει διαγωνισμό το ΤΑΙΠΕΔ (Ηγουμενίτσα, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη), ενώ κοιτάζει και όλα τα ενδεχόμενα για τους επόμενους διαγωνισμούς λιμένων του ΤΑΙΠΕΔ.

Πληροφορίες του mononews.gr αναφέρουν πως σε ό,τι αφορά τα τρία λιμάνια των οποίων η διαγωνιστική διαδικασία είναι σε εξέλιξη, το κύριο ενδιαφέρον πέφτει στην Ηγουμενίτσα. Για τα άλλα δύο, την Αλεξανδρούπολη και την Καβάλα, τα δύο σημεία που έχουν υπογραμμιστεί, είναι ότι προσφέρουν ανάλογες υπηρεσίες με αυτή της Θεσσαλονίκης, ενώ και το αμερικανικό ενδιαφέρον, σε επιχειρηματικό και γεοπολιτικό επίπεδο είναι εκφρασμένο σε όλους τους τόνους και με όλους τους τρόπους.

Όσον αφορά την Ηγουμενίτσα, η οποία αποτελεί την έξοδο και της Βορείου Ελλάδας στην Αδριατική, και στην οποία κυριαρχεί η μεταφορά φορτηγών, ο ΟΛΘ σύμφωνα με πληροφορίες ενδιαφέρεται έντονα να συμμετέχει στον διαγωνισμό. Έναν διαγωνισμό για τον οποίο έχουν εκφράσει ενδιαφέρον ο ιταλικός όμιλος Grimaldi, ο όμιλος Attica, αλλά και αμερικανικό fund.

Σημειώνεται ότι σε Ηγουμενίτσα και Αλεξανδρούπολη οι διαγωνισμοί είναι πλειοδοτικοί και ότι πωλείται το 67% των λιμένων.