Μια νέα πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης εισβάλλει στη ζωή μας. Πρόκειται για το PLUGGY που καλεί τους χρήστες του να μοιράζονται τις πολιτιστικές εμπειρίες τους και τη γνώση τους για τον πολιτισμό του τόπου τους, συνεισφέροντας ουσιαστικά στην ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ευρώπης.
Σκοπός του PLUGGY είναι η προώθηση της τοπικής και εθνικής πολιτιστικής κληρονομιάς, αλλά και η διασύνδεσή τους, προσφέροντας στους χρήστες υπηρεσίες επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης σε θέματα πολιτισμού.
Με αυτόν τον τρόπο το Pluggy δίνει τη δυνατότητα στους Ευρωπαίους πολίτες, ακόμα και στις λιγότερο ανεπτυγμένες περιφέρειες, να συμμετέχουν ενεργά σε δραστηριότητες που σχετίζονται με την τοπική πολιτιστική κληρονομιά, διευκολύνοντας ταυτόχρονα και την επαφή τους με την πολιτιστική παραγωγή σε διεθνές και ευρωπαϊκό επίπεδο.
Μια από τις πρώτες ελληνικές αναρτήσεις είναι το σπίτι που έζησε ο Νίκος Καζαντζάκης για 2 χρόνια (1917-1918) στην παραλία Καλογριά της Στούπας, στη Μάνη, σε έναν ονειρεμένο και καταπράσινο κόλπο. Εδώ εμπνεύστηκε και έγραψε ο μεγάλος Κρητικός συγγραφέας το αριστούργημα «Βίος και Πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά», και με αυτό το βιβλίο στο χέρι καταφθάνουν πολλά χρόνια τώρα στη Στούπα χιλιάδες ξένοι επισκέπτες, κυρίως Ευρωπαίοι.
Ο επιστημονικός υπεύθυνος του ευρωπαϊκού έργου Νίκος Φραγκάκης σε συνέντευξή στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων είπε μεταξύ άλλων: «βασική μας επιδίωξη είναι να υπάρχει ένα φόρουμ συζήτησης στο οποίο θα ακούγονται ιστορίες που δεν έχουν καταγραφεί επίσημα. Ο χρήστης θα μπορεί να ενεργεί ως εξειδικευμένος αφηγητής, να δημιουργεί τις δικές του, συναρπαστικές ιστορίες. Έτσι, θα συμβάλλει σημαντικά στη διατήρηση της υλικής και άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς, καθώς και στη μετάδοση των πολιτιστικών αξιών και της ταυτότητας της πολιτιστικής οργάνωσης, της κοινωνικής ομάδας και του τόπου του. Εμείς παρακινούμε τους πολίτες να μην είναι απλοί καταναλωτές και παρατηρητές της πολιτιστικής κληρονομιάς αλλά να είναι κι οι ίδιοι συμμέτοχοι. Υπάρχει τόση πολλή γνώση στις τοπικές κοινωνίες που πρέπει να προβληθεί και να μην χαθεί». Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Η νέα εποχή των social media, μας δίνει λοιπόν ακόμη ένα ρόλο, δίπλα σε όλους τους άλλους που υποδυόμαστε καθημερινά μέσα από αυτά, ίσως το πιο σημαντικό: Να γίνουμε πρεσβευτές της τοπικής πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Θα απαντήσουμε στην πρόκληση;