Την ώρα που η Θεσσαλονίκη ακολουθεί την δική της αναπτυξιακή τροχιά, με επενδύσεις μεγάλων εταιρειών, επενδύσεις στο real estate, αύξηση της αναγνωρισιμότητας στον τουρισμό και ανάδειξή της σε γαστρονομική πρωτεύουσα της Unesco, ενώ αποτελεί και  υψηλή επιλογή για τους ψηφιακούς νομάδες, τα δημοτικά ΜΜΕ θέλουν και μπορούν να είναι μέρος αυτής της αναπτυξιακής πορείας πάντα με πλουραλισμό και πολυφωνία.

 

Το 2019 αναλάβαμε σε μια δύσκολη εποχή για τα δημοτικά ΜΜΕ την διοίκηση της Δημοτικής Εταιρείας Πληροφόρησης Θεάματος και Επικοινωνίας. Ακολούθησε η εποχή της πανδημίας του covid-19 και σήμερα την εποχή της ενεργειακής κρίσης και του καλπάζοντος πληθωρισμού με τον FM100 και την TV100 να υφίστανται και αυτά τις συνέπειες. Ωστόσο, παρά τα προβλήματα βρισκόμαστε σε ένα ομολογουμένως πολύ καλό σημείο.

Είμαι περήφανος καθώς αποτελώ μέρος μιας διοίκησης που στο κλείσιμο της 2ης ραδιοτηλεοπτικής σεζόν, πέτυχε να αλλάξει την εικόνα των δημοτικών ΜΜΕ.

Στα χρόνια αυτά, μεταξύ άλλων, καταφέραμε σε επίπεδο υποδομών να πενταπλασιάσουμε τις δαπάνες για την αναβάθμιση του τεχνολογικού εξοπλισμού (μεταξύ άλλων, τα στούντιο αναβαθμίστηκαν, η παραγωγή έγινε πλέον HD ενώ σε λίγο καιρό θα έχουμε μία πλήρως εκσυγχρονισμένη μονάδα εξωτερικών μεταδόσεων), ενώ πετύχαμε να αντιμετωπιστεί η τρομερή έλλειψη προσωπικού που το 2019 αγγίζει το 45%. Στο επίπεδο των ραδιοτηλεοπτικών παραγωγών πάσης φύσεως, η αύξηση έφτασε το 80%, με τη συνδρομή των ανθρώπων που εργάζονται στα δημοτικά ΜΜΕ.

 

Ραδιόφωνο και τηλεόραση έκαναν ένα μεγάλο άνοιγμα στην κοινωνία πραγματοποιώντας συνεργασίες με όλους τους φορείς (πανεπιστήμια, ΚΘΒΕ, Βαφοπούλειο, Αντιδημαρχία Αθλητισμού, νυχτερινός μαραθώνιος, διευθύνσεις δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κ.ά.). Την ίδια ώρα διπλασιάστηκε το κοινό στα social media δείγμα της μεγάλης αποδοχής από τον κόσμο της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής. Φυσικό αποτέλεσμα ήταν ο τριπλασιασμός της ακροαματικότητας του FM100, με τα μηνύματα στις εκπομπές του FM100 να δείχνουν την αγάπη και την εμπιστοσύνη του κόσμου σε ένα ιστορικό μέσο της πόλης.

 

Ακόμη, στη χρονιά που πέρασε η δημοτική τηλεόραση μπήκε στην συνδρομητική πλατφόρμα της COSMOTE TV (κανάλι 665) και έγινε ακόμη πιο προσβάσιμη σε ένα κοινό που πλέον παρακολουθεί τηλεόραση με τους πλέον σύγχρονους τρόπους.

Κλείνοντας αξίζει να αναφερθεί ότι χορηγίες και έσοδα έχουν πάρει μια ανοδική τροχιά ακολουθώντας την μεγάλη εικόνα των Δημοτικών ΜΜΕ, αλλά και αντικατοπτρίζοντας πλήρως την εμπιστοσύνη της επιχειρηματικής κοινότητας της πόλης που δείχνει να συνδράμει στην μεγάλη προσπάθεια ανάταξης των δημοτικών ΜΜΕ.

Το 2023 μας βρίσκει με νέα εικόνα, με νέα γνώση, με στρατηγική, έχοντας στο επίκεντρο τη Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία. Έτσι πορευτήκαμε, έτσι θα συνεχίσουμε. Με γνώμονα την ενημέρωση και την ψυχαγωγία των δημοτών, με πυξίδα τον πλουραλισμό και την πολυφωνία.

(Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα ΠΟΛΙΤΙΚΗ φύλλο 16 στις 14 Ιανουαρίου 2023)

*Ο Νίκος Σδούγγος είναι πολιτικός επιστήμονας και μέλος του ΔΣ της Δημοτικής Εταιρείας Πληροφόρησης Θεάματος και Επικοινωνίας (TV100, FM100, FM100.6)