Τα προβλήματα, που ανέκυψαν λόγω της αναγκαστικής τηλεκπαίδευσης μαθητών και φοιτητών και οι τεράστιες ανάγκες χιλιάδων οικογενειών σε σχετικό ηλεκτρονικό εξοπλισμό οδήγησαν την κυβέρνηση στην απόφαση να επιδοτήσει με επιταγή (voucher) αξίας 200 ευρώ την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού (tablet, laptop, desktop).
Το ποσό θα το πάρουν μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές, που εμπίπτουν σε συγκεκριμένα εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια και τα οποία θα ανακοινωθούν σύντομα. Εντός των ημερών θα εκδοθεί σχετική απόφαση με όλες τις λεπτομέρειες η οποία θα περιέχει και ειδική ψηφιακή πλατφόρμα στην οποία οι ενδιαφερόμενοι θα καταχωρούν όλα τα απαραίτητα στοιχεία και αυτόματα θα ενημερώνονται εάν είναι δικαιούχοι ή όχι.
Ταυτόχρονα θα δημιουργηθεί και ένα help desk,για όσους χρειάζονται βοήθεια και ειδικές πληροφορίες ώστε να μπουν στην πλατφόρμα και να συμπληρώσουν στοιχεία και έγγραφα. Οπως ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, η Κυβέρνηση επενδύει επιπλέον 112 εκατ. ευρώ για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού για μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές. Το νέο πρόγραμμα, προϋπολογισμού των Υπουργείων Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, εξασφαλίζει επιταγή (voucher) αξίας 200 ευρώ για κάθε μαθητή, σπουδαστή και φοιτητή, που εμπίπτει σε συγκεκριμένα εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια, για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού (tablet,laptop,desktop).Σημειώνεται ότι, ως προς το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, το πρόγραμμα αποτελεί ένα από τα πρώτα έργα σε ευρωπαϊκό επίπεδο που στοχεύει στη χρήση κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης.
Το εκτιμώμενο πλήθος των δικαιούχων ανέρχεται σε περίπου325.000 οικογένειες με 560.000 νέους ηλικίας από 4 έως 24 ετών. Δικαιούχοι θα είναι όλες οι οικογένειες με ισοδύναμο οικογενειακό εισόδημα έως 6.000 ευρώ, δηλαδή όλες οι οικογένειες που είναι δικαιούχοι του επιδόματος παιδιού του ΟΠΕΚΑ στην πρώτη εισοδηματική κατηγορία. Το ισοδύναμο οικογενειακό εισόδημα ορίζεται με βάση το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα, τον αριθμό των παιδιών ανά οικογένεια και το αν μια οικογένεια είναι μονογονεϊκή ή όχι.
Οπως δήλωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως «το πρόγραμμα στοχεύει να συμβάλει, με ουσιαστικό τρόπο, στη μακροπρόθεσμη ενδυνάμωση των ψηφιακών δεξιοτήτων της εκπαιδευτικής κοινότητας και την επίτευξη ενός συμπεριληπτικού ψηφιακού εκπαιδευτικού μοντέλου. Η βιωματική εξοικείωση της εκπαιδευτικής κοινότητας με τις νέες τεχνολογίες αποτελεί οριζόντια τομή, αναγκαία και μετά την παρέλευση της πανδημίας. Χτίζουμε, λοιπόν, πάνω στο κεκτημένο της τηλεκπαίδευσης, ώστε να βγούμε από αυτήν την κρίση ισχυρότεροι.
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα αποτελεί μέρος της συνολικότερης στρατηγικής μας για τον ψηφιακό μετασχηματισμό στην παιδεία, η οποία περιλαμβάνει σημαντικές επενδύσεις για τη ριζική αναβάθμιση των δημόσιων δικτύων και πληροφοριακών συστημάτων, την ενίσχυση του τεχνολογικού εξοπλισμού του συνόλου των εκπαιδευτικών δομών και την αναβάθμιση της σύνδεσής τους με το διαδίκτυο, προγράμματα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και εκπαιδευτών για τη χρήση ψηφιακών εκπαιδευτικών εργαλείων, και τη δημιουργία εκτεταμένου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού στο πλαίσιο της αναμόρφωσης των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών. Η συμμετοχή στον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης πρέπει να αφορά κάθε νέο και νέα».
Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων δρομολογεί την ψήφιση Διάταξης Νόμου αναφορικά με το συγκεκριμένο πρόγραμμα, σύμφωνα με την οποία την υλοποίησή του θα αναλάβει η «Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε.», που θα αναπτύξει μία εξειδικευμένη πλατφόρμα. Σύντομα θα εκδοθούν αναλυτικές οδηγίες σχετικά με την υλοποίηση του προγράμματος. Σταθεροί στις δεσμεύσεις μας, υλοποιούμε ακόμη μία δράση υποστήριξης της εκπαιδευτικής κοινότητας και ιδιαίτερα των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων για την περαιτέρω καλλιέργεια των ψηφιακών δεξιοτήτων.