Η απόκτηση του 72% του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης κατέστησε απόλυτο κυρίαρχο του ΟΛΘ τον Ιβάν Σαββίδη, αλλά φαίνεται ότι ο ΕλληνοΠόντιος επιχειρηματίας είναι αποφασισμένος να μην σταματήσει σε αυτό, αλλά να συνεχίσει και ήδη έχει καταθέσει προτάσεις για την απόκτηση του Λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, αλλά και της Ηγουμενίτσας!

Το ρεπορτάζ αναφέρει:

“Η κατάθεση δεσμευτικών προτάσεων για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας η οποία έληγε στο τέλος Νοεμβρίου, πήρε παράταση έως τέλος Μαρτίου.

Η αναθεώρηση του χρονοδιαγράμματος κρίθηκε απαραίτητη από το ΤΑΙΠΕΔ, δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα, ωστόσο περιλαμβάνει ακόμη τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Καβάλας και ήδη φέρεται ότι έχουν ενημερωθεί όλα τα ενδιαφερόμενα επενδυτικά σχήματα.

Για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας τα επτά επενδυτικά σχήματα που έχουν προεπιλεγεί είναι τα ακόλουθα:

1) ATTICA A.E. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ

2) PORTEK INTERNATIONAL PRIVATE LTD

3) QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT

4) ΑΙΓΑΙΟΝ ΟΙΛ ΑΕ

5) ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ARCHIRODON GROUP N.V.- ANEK & ΟΜΙΛΟΣ TRIDENT HELLAS

6) ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ GRIMALDI EUROMED – MΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ Α.Ν.Ε.

7) ΟΛΘ ΑΕ (Ιβάν Σαββίδης)

Εξ αυτών οι QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT και ο  ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΕ, έχουν προεπιλεγεί για να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές και για τον Οργανισμό Λιμένος Αλεξανδρούπολης.

Εν τω μεταξύ, εκκρεμεί και το θέμα της απόδοσης των χερσαίων ζωνών του λιμένα που δε χρησιμοποιούνται για λιμενικές δραστηριότητες, στους οικείους Δήμους Ηγουμενίτσας και Φιλιατών, οι οποίοι είχαν προχωρήσει και σε σχετικές κινητοποιήσεις στην αρχή του καλοκαιριού.

Η διαδικασία, έφτασε μέχρι την γνωμοδότηση της Κυβερνητικής Επιτροπής Αξιοποίησης των Περιφερειακών Λιμένων, η οποία αφού υπεγράφη από τους Υπουργούς Ναυτιλίας και Οικονομικών, Ι. Πλακιωτάκη και Χρ. Σταϊκούρα, αναμένει την έγκριση και την σχετική τροποποίηση του master plan του Λιμανιού από το ΤΑΙΠΕΔ, στην περιουσία του οποίου συμπεριλαμβάνεται το 100% των μετοχών του Λιμένα Ηγουμενίτσας.

Υπενθυμίζεται ότι στον ΟΛΗΓ Α.Ε. έχει παραχωρηθεί από το ελληνικό δημόσιο το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης και λειτουργίας των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων της χερσαίας λιμενικής ζώνης του λιμένος Ηγουμενίτσας, του αλιευτικού καταφυγίου Σαγιάδας, του αλιευτικού καταφυγίου Πλαταριάς και του καταφυγίου σκαφών αναψυχής Συβότων.

«Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ιδιωτικοποιείται. Ένας από τους διεκδικητές για το σημαντικό και από στρατηγικής άποψης ελληνικό λιμάνι είναι ένας ρώσος επιχειρηματίας με στενούς δεσμούς με τον πρόεδρο Πούτιν», διαβάζουμε στον υπότιτλο ανταπόκρισης από την Αθήνα της εφημερίδας Handelsblatt με τίτλο «Ρώσος ολιγάρχης διεκδικεί ελληνικό λιμάνι».

Η εφημερίδα του Ντίσελντορφ σημειώνει: «Το ελληνικό δημόσιο προτίθεται να διαθέσει το 67% των μετοχών στον Οργανισμό Λιμένος Αλεξανδρούπολης. Στην κούρσα παίρνουν μέρος τέσσερεις ενδιαφερόμενοι. Ένας είναι ο ΟΛΘ, ο οποίος θέλει τώρα να αναλάβει και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Μια κίνηση με ιδιαίτερη πολιτική σημασία. Σχεδόν το 72% των μετοχών του ΟΛΘ κατέχει η Belterra Investments Ltd, η οποία ανήκει στον ρώσο ολιγάρχη Ιβάν Σαββίδη.Το οικονομικό περιοδικό Forbes υπολογίζει την περιουσία του επιχειρηματία στα 1,6 δις δολάρια και τον κατατάσσει 80ο στον κατάλογο των πλουσιότερων Ρώσων.

Ως γνωστόν το όνομα του Ιβάν Σαββίδη, ο οποίος διαθέτει και ελληνικό διαβατήριο, δεν περιλαμβάνεται σε κατάλογο κυρώσεων. Η υπόθεση έχει ωστόσο πολιτικό βάρος. Ο Πειραιάς, το μεγαλύτερο ελληνικό λιμάνι βρίσκεται υπό κινεζικό έλεγχο από τότε που η Cosco ανέλαβε τον έλεγχο του Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς. Με ιδιαίτερη προσοχή η Ουάσιγκτον παρακολουθεί τώρα ποιος θα αναλάβει εν τέλει τη διαχείριση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης.