Ανάπτυξη δυτικά- Σεβέζο: Προτείνεται  να αποφύγει ο Δήμος επαμφοτερίζουσες λογικές και επιχειρήματα. Η νομιμότητα είναι μια. Δεν υπάρχει χώρος για παράνομες αποδοχές καταστροφικών διατάξεων. Είναι γνωστό ότι η ΕΕ (ανώτατη αρχή) επίσημα ορίζει ότι επιτρέπονται επενδύσεις δυτικά, χωρίς περιορισμούς εκτός ορίων υψηλής όχλησης. Ο Δήμος δικαιολογεί τη γραφειοκρατία  που εισηγείται παράνομες διατάξεις ή/και προκαλεί παράνομους περιορισμούς δυτικά. Εγκαταστάσεις Σεβέζο δεν υπάρχουν στο Δήμο, άρα ΔΕΝ υπάρχουν κανενός είδους περιορισμοί εκτός ορίων, ακόμη και για να σχολιάζονται. Στους όμορους Δήμους για τις απλές ή υφιστάμενες δεξαμενές δεν επιτρέπονται περιορισμοί εκτός ορίων τους. Δεν επιτρέπονται νέες Σεβέζο, για να υπάρχουν αναφορές σε μέτρα εκτός ορίων.
Παραγωγικός ιστός: Προκαλεί σφοδρή αντίδραση στους παραγωγικούς φορείς, η μη εφαρμογή από τον Δήμο στο ΓΠΣ της κείμενης Ελληνικής Νομοθεσίας και του Περιφερειακού Χωροταξικού για την παραμονή όλης της παραγωγής χαμηλής όχλησης στον αστικό ιστό. Είναι καταστροφικός ο παραγωγικός αποδεκατισμός της πόλης, με την εισήγηση του Δήμου! Κίνδυνος δικαστικών εμπλοκών!
Το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Θεσσαλονίκης, βρέθηκε στο επίκεντρο της συνάντησης που είχε στο Δημαρχείο, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας με εκπροσώπους των 473 Μεγάλων Επιχειρήσεων και Ενώσεων πολιτών της Θεσσαλονίκης και Κεντρικής Μακεδονίας. Παρέστησαν οι κ.κ. Μ. Ναξιάδης, Ε. Νικολαίδου, Ν. Φιλίππου. Κατετέθη πλήρες και ενυπόγραφο έγγραφο των 473. Οι δύο πλευρές συμφώνησαν ότι η πόλη χρειάζεται ένα ΓΠΣ με μέλλον και προοπτική και εξέτασαν από κοινού τις απαραίτητες εκείνες διορθώσεις ώστε το ΓΠΣ να καταστεί αναπτυξιακό για τη Θεσσαλονίκη.
Όπως επεσήμαναν οι εκπρόσωποι των 473 Μεγάλων επιχειρήσεων και Ενώσεων πολιτών, η Θεσσαλονίκη, μετά την υποβάθμιση δύο δεκαετιών, το τελευταίο που χρειάζεται είναι ένα ΓΠΣ «ταφόπλακα» που είναι επιλεκτικό, στηρίζεται σε παρανομίες και περιέχει έωλους ακροβατισμούς. Είναι σκανδαλώδες υπέρ ενός συμφέροντος και μόνο και σίγουρα όχι αυτό της πόλης, τόνισαν σχετικά.
Το κείμενο ΓΠΣ εστάλη από το ΥΠΕΝ, αλλά στις 295 σελίδες αναφέρει ονομαστικά ποιος το συνέταξε (οι μελετητές) και επικαλείται οδηγίες και ευλογίες από τη Δημοτική αρχή.  Σε τρία κύρια σημεία το κείμενο περιέχει απόλυτες ανακρίβειες και παράνομους και καταστροφικούς συλλογισμούς, που δεν προκύπτουν από τους νόμους και τις υπερκείμενες
αρχές της Ελληνικής και Ευρωπαϊκής νομοθεσίας, πχ τις ξεκάθαρες θέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και τους νόμους της Ελληνικής Πολιτείας επί των συγκεκριμένων θεμάτων.
Ακολουθούν τα 3 κύρια σημεία που λανθασμένα προτάσσει το ΓΠΣ και πρέπει να διορθωθούν.
1) Η μείωση πληθυσμού 200.000 κατοίκων,  από 560.000 στις 360.000
2) Τα λουκέτα της βιοτεχνίας και της μη οχλούσας παραγωγής στον Δήμο (O νόμος αναφέρει ρητά ότι παραμένουν για 30 χρόνια. Δεν υπάρχουν τέτοιοι περιορισμού πουθενά αλλού, στην Αθήνα ή ΕΕ).
3) Η παράνομη επαναφορά των κύκλων και χαρτών ερήμωσης (σελ. 89-92) όλης της Θεσσαλονίκης. Σημειώνεται ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ο τ. Πρ. Γιούνκερ επιβάλλει επενδύσεις χωρίς περιορισμούς εκτός ορίων υψηλής όχλησης για τις υφιστάμενες δεξαμενές. Αυτή είναι η υπέρτερη νομιμότητα. Δεν υπάρχουν παρόμοιοι περιορισμοί πουθενά στην Αθήνα και σε όλη την ΕΕ. Οι νέες μονάδες υψηλής όχλησης και απαγορεύονται και δεν συμπεριλαμβάνονται στον Δήμο Θεσσαλονίκης.
Κατά των παραπάνω διαπιστώσεων στο κείμενο του ΓΠΣ, έχουν υπογράψει οι 473 μεγάλες επιχειρήσεις με το 50% του ΑΕΠ της Κ. Μακεδονίας και 11.000 εργαζόμενους για το ΠΠΧΣΣΑ και τα θέματα του ΓΠΣ Θεσσαλονίκης. Συμπλέουν ενυπόγραφα 8 Βουλευτές, 4 Ευρωβουλευτές και 5 & 2 Δήμαρχοι δυτικής Θεσσαλονίκης όλων των κομμάτων με 400.000 κατοίκους. Έχει υποβληθεί κοινή προσφυγή στο ΣτΕ για τη διόρθωση και προσαρμογή της ΥΑ του ΠΠΧΣΣΑ στο Ευρωπαϊκό κεκτημένο.
Οι εκπρόσωποι των 473 Μεγάλων επιχειρήσεων και Ενώσεων Πολιτών, σημείωσαν με θετικό πρόσημο την οδηγία του Δημάρχου κ. Ζέρβα, στους αρμόδιους υπηρεσιακούς φορείς ώστε να δηλώσει ο Δήμος διαφωνία στο κείμενο του ΓΠΣ, όπως είναι διατυπωμένο και προφανώς να ζητήσει να γίνουν οι απαραίτητες διορθώσεις. Κατατέθηκαν πλήρεις και απόλυτα σύννομες αναφορές. Υποβλήθηκαν οι επιταγές Ελληνικών νόμων και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Εκτιμάται ότι πρέπει οίκοθεν ο Δήμος τις θετικές αλλαγές, να τις υποστηρίξει και να τις διατυπώσει έγγραφα και εμπρόθεσμα στο Υπουργείο.Κατά τη διάρκεια της συνάντησης κατατέθηκε συνοπτικό και πλήρως τεκμηριωμένο κείμενο, το οποίο περιέχει σε τρεις σελίδες την πεμπτουσία των 295 σελίδων. Στο κείμενο αναφέρονται οι σχετικές παράγραφοι, τεκμηριώνονται τα νόμιμα και προτείνονται οι απαραίτητες διορθώσεις, με ενσωμάτωση ολίγων γραμμών από την υπερκείμενη Ευρωπαϊκή και Ελληνική νομοθεσία. Δεν υπάρχουν άλλες ανώτερες αρχές.
Ειδικότερα,
Για το πληθυσμιακό των 360.000 κατοίκων.
Το κείμενο ρίχνει την ευθύνη στη δημοτική αρχή και όχι σε κάποιο στοιχείο ή μελέτη. Χάνουμε την αναλογία στα διεκδικούμενα κονδύλια για όλες τις χρηματοδοτήσεις. Δεν είναι σωστό και είναι παραδοχή ήττας, να κλείνουμε επιχειρήσεις, να διώχνουμε ενεργό πληθυσμό, να μένουμε υποβαθμισμένοι και μετά να λέμε, μείωση πληθυσμού!
Για την απομάκρυνση και τα λουκέτα της βιοτεχνίας -χαμηλής όχλησης.
Υπάρχει μέγα ηθικό ελάττωμα να διώχνουμε τη χαμηλή και μη οχλούσα παραγωγική δραστηριότητα και να νομιμοποιούμε και μάλιστα παράνομα την υψηλή. Η ελληνική νομοθεσία και το υπερκείμενο περιφερειακό σαφώς ορίζουν ότι παραμένει η παραγωγή ακόμη και σε ασύμβατες χρήσεις γης. Η χώρα πασχίζει για επενδύσεις, τις έχουμε ανάγκη και την ίδια στιγμή εμείς να τις διώχνουμε; Παραδόξως αυτό συμβαίνει μόνο στη Θεσσαλονίκη και πουθενά αλλού! Δύο μέτρα και δύο σταθμά σε σχέση με την Αττική και υπόλοιπη Ελλάδα.
Για τη Σεβέζο.
Τα σχετικά άρθρα της Σεβέζο ΙΙΙ σαφώς δεν προβλέπουν κύκλους περιορισμών χρήσεων εκτός ορίων υφισταμένων δεξαμενών, αλλά μόνο μέτρα προστασίας εντός ορίων. Κύκλοι προβλέπονται μόνο για νέες εγκαταστάσεις και μόνο αφού γίνει από πριν διαβούλευση με τους κατοίκους (όχι με υπηρεσίες). Το έχουν επιβεβαιώσει η Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής και η Διεύθυνση Σεβέζο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με εντολή του τ. Προέδρου Γιούνκερ. Δεν υπάρχουν περιορισμοί ούτε στην Αττική, ούτε πουθενά αλλού σε 4.000 δεξαμενές στην ΕΕ. Τυχόν μελέτη περιορισμών χρήσεων εκτός ορίων, δεν προβλέπεται από την Σεβέζο ΙΙΙ- και ούτε για επίκληση δεν είναι νόμιμη.
Το κείμενο του σχεδίου ΓΠΣ, ειδικά για το σημείο αυτό, είναι διαφορετικό και απόλυτα παράνομο από το κείμενο του σταδίου Β1 και Β2. Κάνει τον έωλο ακροβατικό συλλογισμό, αναφέροντας … δεν υπάρχουν εγκαταστάσεις Σεβέζο στον Δήμο, δεν υπάρχει μελέτη περιορισμών χρήσεων εκτός ορίων …., αλλά επειδή υπάρχουν δεξαμενές σε άλλους Δήμους (όχι όμορους, αλλά μακρυά), υιοθετούμε τους περιορισμούς χρήσεων από μια άκυρη μελέτη του ΕΜΠ- Ζιώμα του 2009 που συνέταξαν οι δεξαμενές με βάση τη Σεβέζο ΙΙ. Η μελέτη αυτή  ακυρώθηκε αυτοδίκαια το 2012, πριν 10 χρόνια, με την Σεβέζο ΙΙΙ. Η Βουλή αναφέρει ειδικά ότι η Σεβέζο ΙΙ καταργήθηκε (δεν τροποποιήθηκε). Στον Δήμο Θεσσαλονίκης … το Κακιούση δεν υπάγεται στη Σεβέζο, η Τζέτ Όιλ είναι κλειστή. Δεν υπάρχουν παρά μόνο αποθήκες. Δεξαμενές υπάρχουν όχι σε όμορους Δήμους, αλλά … χιλιόμετρα μακρυά.
Για τους επικαλούμενους παράνομους “χάρτες και περιορισμούς χρήσεων” σελ. 89-92,  η Ε. Επιτροπή επιτάσσει  ότι δεν υπάρχουν περιορισμοί χρήσεων εκτός ορίων. Ούτε ο κ. Δ. Οικονόμου μελετητής των δεξαμενών, περιέλαβε κάτι παρόμοιο στο Περιφερειακό Χωροταξικό του 2020, ούτε υπάρχει πουθενά αλλού. Είναι απορίας άξιο το ποιο «αόρατο χέρι» το περιέλαβε στο ΓΠΣ του Δήμου.
Για το θέμα της έκθεσης ή άλλων έργων σε βάθος δεκαετιών με μελέτες – μακέτες.
Δεν υπάρχει  πολιτικό πρόσημο στις προτάσεις των 473 Μεγάλων επιχειρήσεων και Ενώσεων πολιτών. Φυσικά, είναι επιθυμητό το νέο εκθεσιακό σε έναν μόνο χρόνο, χωρίς κρατικά χρήματα, με κόστος περί τα 50 εκατ. € σε έκταση του Δήμου στους Λαχανόκηπους, όχι στη Σίνδο. Φυσικά ένα ΕΧΣ δεν σημαίνει τίποτα, άλλωστε όποιος διαβάσει το κείμενο των 300 σελίδων, κατανοεί ότι μόνο του αναιρεί τη λογική αφού σημειώνεται ότι δεν υπάρχουν τα χρήματα για το έργο, ενώ δεν αναφέρεται ότι  η έκταση ανήκει στην ΕΤΑΔ. Άλλωστε πόσα έργα με μελέτες, χρηματοδότηση και εγκατεστημένους εργολάβους κάνουν 30 χρόνια; Στην Αθήνα έγινε μεγάλο εκθεσιακό σε 1 χρόνο, μελέτη κατασκευή, χωρίς κρατικά χρήματα και πάει πολύ καλά. Στη Θεσσαλονίκη ήδη είμαστε 15 χρόνια με ρημαγμένα κτίρια και χαμένο εκθεσιακό έργο για την πόλη.  Παρόμοιες πόλεις στην ΕΕ  όπως το Άμστερνταμ και η Κοπεγχάγη έχουν εκθεσιακά κέντρα έκτασης 116-120.000 μ² στις παρυφές των πόλεων. Η κοινωνία και μαζικά 6 Δήμαρχοι διαφωνούν. Όλοι από δεκαετίες επιμένουν στο δόγμα της ισόρροπης ανάπτυξης. Ορισμένα “κέντρα” επιμένουν, στη συρρίκνωση στο παλιό γήπεδο. Γιατί;
Το παραλιακό στη Αθήνα θα γίνει σε 2 χρόνια, μελέτη κατασκευή, με σύμβαση παραχώρησης.
Στη Θεσσαλονίκη η ίδια μελέτη ΕΧΣ (πάλι 300 σελίδες που κανένας δεν διάβασε) δεν μπορεί να προβλέψει χρόνο, κόστος και χρηματοδότηση, δηλαδή απαιτείται περίπου μια 10ετία. Η μελέτη προβλέπει ημι- βούρκο δυτικά, έναν πεζόδρομο και απαγόρευση επενδύσεων. Ζητούμενο είναι οι χρήσεις κέντρου πόλεως στα δυτικά λιμανιού, όπως ανατολικά.
«Η κοινωνία διαμαρτύρεται μαζικά. Είναι αρμόδιος ο Δήμος Θεσσαλονίκης. Δεν πρέπει να χρεωθούμε συνολικά περαιτέρω βύθιση της πόλης. Είναι σοβαρό το θέμα. Υποστηρίζουν τις αλλαγές και τη νομιμότητα τόσοι πολλοί με το 50% του ΑΕΠ της ΠΚΜ. Να φανεί το ενδιαφέρον του κ. Δημάρχου για το καλό της πόλης! Το αφήγημα “όλα καλά” … διευρύνει το χάσμα προσδοκιών αποτελέσματος. Να διορθώνονται και τα αίτια της βύθισης. Είναι δημόσιο και φανερό ποια κέντρα και συμφέροντα κρατούν πίσω τη Θεσσαλονίκη! Όλοι έχουμε τις ευθύνες» τονίζουν καταλήγοντας στην ανακοίνωσή τους οι εκπρόσωποι των 473 Μεγάλων Επιχειρήσεων και Ενώσεων πολιτών.