«Οι σημαντικές καθυστερήσεις που παρατηρούνται στο έργο της ανάπλασης της ΔΕΘ γεννούν νέα δεδομένα τα οποία πρέπει να ληφθούν πολύ σοβαρά υπόψη στο δημόσιο διάλογο. Η πόλη δεν μπορεί να περιμένει άλλο, έχει ταλαιπωρηθεί επί σειρά ετών με τις καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση μεγάλων έργων υποδομής, καθυστερήσεις που θέτουν εμπόδια στην αναπτυξιακή της προοπτική.
Δεν έχουμε την πολυτέλεια του χρόνου ώστε να παραμένει σε εκκρεμότητα, χωρίς σαφές χρονοδιάγραμμα, η υλοποίηση ενός ακόμη σχεδίου, πόσο μάλλον δε, όταν αυτό αφορά στην κορυφαία, πολυσχιδή προσφορά της ΔΕΘ στην πόλη.
Στο πλαίσιο αυτό πιστεύουμε ως ¨Ομάδα για τη Θεσσαλονίκη¨ πως πρέπει βάσει της νέας πραγματικότητας που διαμορφώνεται από την κλιματική αλλαγή, αλλά και του υψηλότατου κόστους του έργου της ανάπλασης, να βρεθεί μία βιώσιμη, λειτουργική λύση που θα διατηρεί αφ’ ενός το οικονομικό αποτύπωμα της Έκθεσης στην πόλη, λαμβάνοντας όμως την ίδια ώρα υπόψη τη μέγιστη δυνατή αξιοποίηση του δημόσιου χώρου, για τη θωράκιση της πόλης και προς όφελος των πολιτών.
Συγκεκριμένα προτείνουμε:
-
Το μεγαλύτερο μέρος του συνολικού οικοπέδου να αποδοθεί στην πόλη για τη δημιουργία Μητροπολιτικού Πάρκου. Ενός χώρου πρασίνου που τόσο χρειάζεται η πόλη, ενός χώρου πολιτιστικών εκδηλώσεων, αθλητικών δράσεων, εκτόνωσης και κοινωνικής συναναστροφής.
-
Σεβόμενοι τους ιστορικούς δεσμούς της ΔΕΘ με την πόλη προτείνουμε μέρος του οικοπέδου να παραμείνει και να στεγαστεί σε σύγχρονες εγκαταστάσεις ένα εκθεσιακό κέντρο, ικανό να φιλοξενεί θεματικά εκθεσιακά γεγονότα περιορισμένης όχλησης και ήπιου περιβαλλοντικού αποτυπώματος.
-
Στην περιαστική ζώνη της πόλης, με διασφαλισμένη την καλή οδική και συγκοινωνιακή σύνδεση, να δημιουργηθεί η νέα ΔΕΘ, ένα σύγχρονο εκθεσιακό κέντρο, ικανό να φιλοξενεί εκθεσιακά γεγονότα μεγάλης κλίμακας, με δυνατότητες επέκτασης και μεγάλους υπαίθριους χώρους στάθμευσης.
-
Να αποδοθεί στην πόλη και να συνενωθεί με το Μητροπολιτικό Πάρκο, ο χώρος που καταλαμβάνει το Γ´ Σώμα Στρατού καθώς ουδείς λόγος επιβάλει την παραμονή στρατιωτικών εγκαταστάσεων στο κέντρο της πόλης.
Η πρόταση αυτή είναι η μόνη που μπορεί να δώσει πολύτιμες ανάσες ζωής στην πόλη, ενισχύει πολλαπλά την ανθεκτικότητά της, δεν απαιτεί τεράστιες δαπάνες ούτε έργα που θα επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο τις ασφυκτικές περιβαλλοντικές και κυκλοφοριακές συνθήκες που επικρατούν στη Θεσσαλονίκη τα τελευταία χρόνια».
- Νεκρός 58χρονος που παρασύρθηκε από φορτηγό στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης - October 11, 2024
- Αποδίδει το πιλοτικό μέτρο «Μπροστινή Πόρτα» για τον έλεγχο της εισιτηριοδιαφυγής στη Θεσσαλονίκη - October 11, 2024
- Εύσημα Στ. Αγγελούδη στην Εθνική – «Κέρδισε και για τον Τ. Μπάλντοκ» - October 11, 2024